ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 16η Οκτωβρίου 2017
Είναι γεγονός ότι οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών, ανεξαρτήτως κομμάτων και ιδεολογικών παρατάξεων, συναγωνίζονται, ποια θα φέρει προς ψήφιση νόμους, οι οποίοι ανατρέπουν την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, πλήττουν καίρια τον θεσμό της οικογενείας και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια την ελληνική κοινωνία σε πλήρη διάλυση και αποσύνθεση.
Είναι εξακριβωμένο με βάση στοιχεία από έρευνες και δημοσκοπήσεις, ότι οι νομοθετικές και θεσμικές αυτές αλλαγές δεν γίνονται για την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, αλλά για να ικανοποιηθούν μικρές κοινωνικές ομάδες και πρόσωπα με αποκλίσεις από την φυσιολογική ζωή. Κλασικό παράδειγμα οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις της πολιτείας για το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων! Η Ελλάδα χάνεται, αργοπεθαίνει. Και θα έπρεπε εμείς οι Έλληνες, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον να κλαίμε και να θρηνούμε βλέποντας το σημερινό κατάντημα της πατρίδος μας. Απειλείται σήμερα η πατρίδα μας όχι από κάποιους εξωτερικούς εχθρούς, αλλά έσωθεν, από ορισμένους ψευτοπροοδευτικούς, εθνομηδενιστές και αντίχριστους κυβερνήτες, πειθήνια όργανα της «Νέας Τάξεως Πραγμάτων», οι οποίοι βάλθηκαν να κατεδαφίσουν ό, τι όσιο και ιερό απέμεινε στον τόπο αυτό, που είναι ποτισμένος με αίματα ηρώων και μαρτύρων της πίστεώς μας. Και μακάρι το κακό να ήταν μέχρις εδώ. Με μια πρωτοφανή εωσφορική αλαζονεία και έπαρση, που θα τη ζήλευε και ο ίδιος ο διάβολος, ύψωσαν το λιλιπούτειο ανάστημά τους, για να πάνε κόντρα στο ίδιο το σχέδιο της θείας δημιουργίας, στην ίδια την ανθρώπινη φύση. Επιχειρούν να ανατρέψουν την ίδια την ανθρώπινη οντολογία, να διορθώσουν τον Θεό. Σαν να λένε στο Θεό: Δημιούργησες την ανθρώπινη φύση σε δύο φύλα, άρσεν και θήλυ, αλλά αυτή η δημιουργία σου έχει λάθη, έχει ελλείψεις, τις οποίες εμείς θα διορθώσουμε. Δεν προέβλεψες την δυνατότητα, να μπορεί ένας άνδρας να γίνεται γυναίκα και αντίστροφα.
Ναι μέχρις εδώ έφθασε το κακό, το κατάντημα της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας μας! Η σημερινή κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο, που έφερε προς ψήφιση στη βουλή εδώ και μερικές ημέρες, επιχειρεί να διορθώσει την «καλή λίαν» δημιουργία του Θεού, όσο και αν αυτό φαίνεται απίστευτο. Πρόκειται για το νομοσχέδιο «αλλαγής ταυτότητας φύλου» σε άτομα από δεκαπέντε ετών και πάνω, με απλές διαδικασίες, με μια αίτηση. Το νομοσχέδιο δυστυχώς ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία, πράγμα το οποίο συντάραξε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Ο πιστός ελληνικός λαός, έχοντας αυξημένο το πνευματικό και ηθικό του αισθητήριο, αντέδρασε με σφοδρότητα και ζητά την απόσυρσή του. Δεκάδες ενώσεις και σωματεία εξέδωσαν ανακοινώσεις, εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή τους στο περιεχόμενο του νόμου και τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα άτομα, στην οικογένεια και σ’ ολόκληρο τον ελληνικό λαό από την ψήφιση του εν λόγω νομοθετήματος – εκτρώματος.
Ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία έχει η ανακοίνωση της «Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος», η οποία εξετάζοντας το θέμα από καθαρά επιστημονική σκοπιά, εκφράζει όχι απλά την αντίθεσή της στην ψήφιση του νόμου, αλλά επισημαίνει και τους κινδύνους, που ελλοχεύουν για την ψυχική υγεία των ατόμων, που επιχειρούν να «αλλάξουν φύλο» και ιδιαίτερα των εφήβων. Η ανακοίνωση τονίζει ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη της από την προπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, όπως θα έπρεπε, διότι εισάγονται ζητήματα στο νόμο, τα οποία αφορούν την ψυχική υγεία ατόμων εφηβικής ηλικίας, για τα οποία είναι αρμόδια η εν λόγω ένωση. Τονίζει: «Θεωρούμε καθήκον μας να εκφράσουμε την αντίθεσή μας για την επέκταση αλλαγής φύλου σε άτομα αυτής της ηλικίας, (15 χρονών ως την ενηλικίωση), ηλικία η οποία χαρακτηρίζεται από ρευστότητα της διαμορφούμενης ταυτότητας φύλου, καθώς και τις ανησυχίες μας, ότι η εμπλοκή των εν λόγω νέων στη διαδικασία θα επιβαρύνει παρά θα βελτιώσει την ψυχική τους κατάσταση». Και συνεχίζει ότι «το θέμα της ταυτότητας φύλου αποτελεί αντικείμενο μελέτης της ψυχιατρικής και παιδοψυχιατρικής Ιατρικής Ειδικότητας. Τόσο η διάγνωση, όσο και η αντιμετώπιση αποτελούν πεδίο συζητήσεων μεταξύ επιστημονικών και κοινωνικών φορέων και η συνεχής εισροή δεδομένων οδηγεί σε αλλαγές και αναθεωρήσεις των συνιστώμενων πρακτικών».
Επισημαίνει ακόμη, ποιες ανώμαλες ψυχοπαθολογικές καταστάσεις δημιουργούνται σε άτομα με ζητήματα ταυτότητας φύλου: «Ιδιαίτερα τονίζεται η σημασία των Διαταραχών του Φάσματος του Αυτισμού σε άτομα με ζητήματα ταυτότητας φύλου, στα οποία υπάρχουν καθυστερήσεις, διαφοροποιήσεις και παρεμβολές συμπτωμάτων στη διαμόρφωση της ταυτότητας, καθώς και παραμορφώσεις στην αξιολόγηση των κοινωνικών καταστάσεων και στην ανάπτυξη οικείων διαπροσωπικών σχέσεων. Επίσης, παρατηρείται υψηλή συννοσηρότητα κατάθλιψης και αυτοκτονικότητας, που δεν υποχωρεί με ιατρικές διαδικασίες αλλαγής φύλου, και δυσφορία που παραμένει, παρά τυχόν επιτυχείς κοινωνικές μεταβάσεις».
Τέλος τονίζει ότι, η από μέρους των γονέων συναίνεση για την «αλλαγή φύλου», θα έχει πολύ δυσμενείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παιδιών: «Η προϋπόθεση συναίνεσης των γονέων δεν φαίνεται ικανή να αποτρέψει δυσμενείς εκβάσεις, καθώς είναι γνωστό ότι η επιμένουσα στην εφηβεία Δυσφορία Φύλου, μπορεί να έχει τροφοδοτηθεί από γονεϊκή ανοχή ή και ενθάρρυνση. Επί πλέον, η γονεϊκή ψυχοπαθολογία αποτελεί έναν από τα πλέον σταθερά ευρήματα. Η πρώιμη μετάβαση σε κοινωνικούς ρόλους του άλλου φύλου, θεωρείται πλέον βασικός παράγοντας διατήρησης και επιμονής της Δυσφορίας Φύλου» (https://www.hscap.gr/ taytotita-fyloy). Νομίζουμε ότι η Εταιρεία ομιλεί ξεκάθαρα και δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε τίποτε στην ως άνω δραματική επιστολή της με την οποία τεκμηριώνει με σαφή επιστημονικό αλλά και κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο.
Την αντίθεσή της εξέφρασε επίσης και η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία εξέδωσε αυστηρή ανακοίνωση, με την οποία καταδικάζει απερίφραστα το νομοσχέδιο και καλεί την πολιτεία να το αποσύρει. Μεταξύ άλλων πολύ εύστοχα τονίζει, ότι «το φύλο αποτελεί ιερή παρακαταθήκη και ως εκ τούτου δεν είναι επιλέξιμο, αλλά ως δώρο αποτελεί θείο χάρισμα στον άνθρωπο... Καθορίζεται βάσει ανατομικών, φυσιολογικών και βιολογικών χαρακτηριστικών που ορίζουν την ταυτότητα του ανθρώπου… [Το νέο νομοσχέδιο] προκαλεί το αίσθημα της κοινωνίας, τορπιλίζει τον ιερό θεσμό της οικογένειας, έρχεται σε αντίθεση με τα χρηστά ήθη και την κοινή λογική και κυρίως καταστρέφει τον άνθρωπο. Αντί να λιγοστεύει τη σύγχυση και τις ψυχικές διαταραχές, θα τις αυξήσει και θα δώσει διαστάσεις επικίνδυνου κοινωνικού φαινομένου. Ιδίως όταν επεκτείνει τις δυνατότητές του και μεταξύ των μαθητών, δημιουργεί εκρηκτική κατάσταση και στα σχολεία…. Πίσω από όλες αυτές τις προσπάθειες διακρίνει την ύπαρξη ισχυρών ομάδων, με αποτέλεσμα τη διάλυση της κοινωνικής συνοχής και την πνευματική νέκρωση του ανθρώπου».
Τον έντονο προβληματισμό του για τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην πατρίδα μας εξέφρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. κ. Σεραφείμ σε ραδιοφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στον Alpha 98.9 και την εκπομπή «Καλή Παρέα». Μιλώντας για τον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο περί «αλλαγής φύλου», σημείωσε πως «δεν υπάρχει ανθρώπινο δικαίωμα, εάν δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ανθρώπινη φύση. Αυτό λοιπόν το τόσο πασίδηλο γεγονός, καταστρατηγήθηκε με αυτό το νόμο». Αναφέρθηκε και στο ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, «η οποία παρακάλεσε την πολιτεία, να μην συνεργήσει σε αυτή την απαράδεκτη και εντελώς εκτός λογικής και ανθρώπινης τάξεως και πίστεως ενέργεια και ψήφιση. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε και βέβαια αυτό είναι γενικά ένα γεγονός που καταδεικνύει το ήθος όλων αυτών που από τη μία πλευρά παρουσιάζονται, εμφανίζονται ως διαπρύσιοι κήρυκες της Δημοκρατίας και από την άλλη περιφρονούν τον θεσμικό εταίρο του Κράτους που είναι η Εκκλησία, η οποία έχει την ευθύνη για την πνευματική καθοδήγηση του λαού μας. Αυτό αποδεικνύει το γεγονός των λεγόμενων ‘διακριτών ρόλων’ υπογράμμισε, τονίζοντας πως ‘η Εκκλησία δεν επιζητεί πολιτική εξουσία και πολιτική δύναμη’».
Εξετάζοντας το θέμα από θεολογική σκοπιά και ως συνέχεια των ως άνω επισημάνσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, θα μπορούσαμε με πολλή συντομία μεταξύ άλλων να προσθέσουμε τα εξής: Ο άνθρωπος πλασμένος από τον Θεό κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του Δημιουργού του αποτελεί την κορωνίδα της δημιουργίας. Πλάστηκε κατά ένα ιδιαίτερο τρόπο και προικίστηκε με χαρίσματα και δυνατότητες, τις οποίες αξιοποιώντας τες σωστά μπορεί να φτάσει μέχρις αυτή την κατά χάριν θέωση. Πλάστηκε, ως «άρσεν και θήλυ» (Γεν.1,26), με σκοπό να γίνει συνδημιουργός του Θεού, φέρνοντας και άλλα ανθρώπινα πρόσωπα στην ύπαρξη. Ο Αδάμ αναγνώρισε τον εαυτό του, όταν αντίκρισε την Εύα και δήλωσε με χαρά την οργανική ενότητα μ’ αυτήν: «τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου» (Γεν.2,23). Αυτή είναι η έννοια του προσώπου, όταν υπάρχει το άλλο πρόσωπο, για να αλληλοκατοπτρίζονται τα πρόσωπα σε κοινωνία αγάπης. Σύμφωνα με την διδασκαλία της Εκκλησίας μας, ένα από τα κυριότερα γνωρίσματα της κατ’ εικόνα Θεού δημιουργίας του είναι το θεόσδοτο δώρο της ελευθερίας του. Ο άνθρωπος πλάσθηκε ελεύθερος, για να μπορεί να αποδέχεται, ή να απορρίπτει ακόμη και τον ίδιο τον δημιουργό του, να επιλέγει την αιώνια ζωή, ή τον αιώνιο θάνατό του. Ωστόσο η ελευθερία που του έδωσε ο Θεός είναι σχετική, δεν είναι απεριόριστη και άπειρη, όπως είναι η ελευθερία του Θεού. Κινείται μέσα σε ορισμένα πλαίσια. Ήρθε σ’ αυτό τον κόσμο, επειδή οι γονείς του το θέλησαν, χωρίς να τον ρωτήσουν, αν θα ήθελε να γεννηθεί. Τον γέννησαν με συγκεκριμένο φύλο επί τη βάσει των δευτερευόντων χαρακτηριστικών του φύλου, που καθορίζονται από την στιγμή της συλλήψεως από τα λεγόμενα χρωματοσώματα του φύλου Χ και Υ, χωρίς να του δώσουν την δυνατότητα να επιλέξει, αν θα ήθελε να γεννηθεί άνδρας, η γυναίκα. Αλλά και αφού ήρθε σ’ αυτό τον κόσμο, είναι υποχρεωμένος να ζήσει την παρούσα ζωή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν του την βιολογική του υπόσταση και τις βασικές του ανάγκες για την συντήρηση της φθαρτής του φύσεως, να εξασφαλίσει δηλαδή τροφή, ένδυμα και κατοικία. Καλείται να ζήσει την παρούσα ζωή χωρίς να γνωρίζει, πότε θα φύγει από αυτή, και χωρίς να είναι σε θέση να επιλέξει, πόσα χρόνια θα ήθελε να ζήσει στην παρούσα ζωή. Είναι λοιπόν παραλογισμός και παραφροσύνη, αλλά και ύβρις κατά του αγίου Τριαδικού Θεού, να έχει την αξίωση ο σύγχρονος άνθρωπος, να υπερβεί τα όρια της κτιστής φύσεώς του.
Περαίνοντας, θεωρούμε ότι σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά υπάρχει επιτακτική ανάγκη, να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε, ότι το κακό έφθασε πλέον στο απροχώρητο, «δεν πάει άλλο». Καλούμαστε όλοι μας να αφυπνιστούμε από το θανατηφόρο λήθαργο της αδιαφορίας και αφού αποβάλλουμε κάθε φόβο και δειλία να πράξουμε το ιστορικό καθήκον μας. Καλούμαστε σε επαγρύπνηση, σε μετάνοια και αγωνιστικότητα.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών